Când îi vedem pe cei mici cum se joacă și pe educatoare care conduce jocul, vedem transfer de cunoaștere sau strategii didactice? Din această succesiune de imagini se poate analiza eficiența atingerii unor obiective prestabilite conform unui plan de lecție?
Prin fotografierea jocurilor și analiza acestor imagini, coroborată cu teoriile învățării și psihologia copiilor, educatorii de la Reggio Emilia au stabilit un nou instrument de analiză și sinteză a activității din grădiniță. Au fost analizate sute de jocuri ale copiilor (de exemplu, pantoful și telefonul, nava spațială, învățăm împreună, întâlniri între copii și copaci etc.) și s-a ajuns la înțelegerea, într-o manieră subiectivă, dar eficientă, a strategiilor de învățare utilizate de fiecare copil în parte sau de grupul de copii.
Toate aceste jocuri fotografiate și analizate cu atenție au contribuit la dezvoltarea unei „educații vizuale care poate avea reverberații semnificative în demersul didactic de zi cu zi.”